Comunicat – Situació per la pandemia

publicado en: Social | 0

Estimat Soci.

Tots coneixem ja la difícil situació per la que estem passant degut a la pandemia que ens afecta desde principis d’any. Desprès d’un primer confinament de quatre messos, tots els sectors socials s’han vist afectats per falta d’activitat i ingressos. Les ajudes de les institucions han sigut insuficients o, directament, inexistens.

La repressa no ha portat una millora. La segona onada ha arribat amb més força i les noves mesures restrictives tornen a limitar la capacitat dels diversos sectors econòmics.

Molta gent té la idea errònea de que quan tot això passi podrà tornar a la seva vida normal. Trobarà la seva botigueta de barri, els seus metges, el seu casal i, entre altres, el seu club d’escacs i els seus opens….. . La veritat es que moltes d’aquestes coses hauran desaparegut del mapa. La viabilitat de les petites entitats, digueu-li botiga, bar o club d’escacs, en aquests moments son quasi be impossibles sense ingressos regulars. Tot això es veu agravat per anuncis de noves mesures mes restrictives, fins arribar, segurament, a un nou confinament total.

El nostre club no es una excepció. De març a setembre no em pogut fer una activitat a la nostra escola com veniem fent desde fa ja una década. Tampoc hem pogut fer el tradicional obert a la primavera, ni es podrà fer el porper any. També s’han suspès els campionats escolars ni tampoc es podran fer al gener del 2021, que eren una part important del nostre pressupost. Hem perdut mes del 60% dels alumnes de l’escola. A més l’ajuntament ha parat les subvencions per centrar-se en altres tipus d’ajudes.

També, l’activitat social ha disminuit enormement. Poca gent te ganes de seguir amb els tradicionals torneigos socials de blitz i el social. S’ha intentat desde la junta no parar tota aquesta activitat, però es molt complicat tenir una resposta positiva. Es comprenssible, però afecta enormement a l’entitat, que ha acabat suspenent tota activitat escaquista fins a una data indeterminada del 2021.

Tot això ha fet que no hem pogut ingressar el que veniem fent habitualment. Hem retrocedit al menys una decada a nivell econòmic i social.

Per això fem una crida al soci per que no marxi. Es perfectament entendible que no te sentit pagar una quota de soci ni una llicencia federativa si no es pot fer servir la seu social ni es pot jugar a escacs. La lliga catalana està previst que comenci a l’abril, però el mes probable es que s’acabi jugant desprès de l’estiu.

Per les entitats petites, com la nostra, no tenen cap possibilitat de sobreviure si hi ha un èxode massiu. El pensament “ja tornaré” es humà, peró es possible quan això passi ja no estiguem.

Per això fem una crida als socis que aguantin aquest any. A partir d’aquest novembre es torna a obrir el periode de pagament de quotes. Ens agradaria que ningú trenqui el vincle amb aquest club, un club al que li queden nomes 7 anys per celebrar el el su centenari. Molts de nosaltres hem passat hores i hem fet grans amistats aquí. Molts hem lluitat d’una manera o unaltre per fer que el Mataró estigui on està, sent un dels clubs més respectats i amb prestigi de Catalunya.

Fem aquesta crida perque creiem que val la pena lluitar per una entitat com la nostre. Perque quan tot això passi, la nostra jovent no tingui que anar a cap altre lloc i pugui trobar aquesta, encara com casa seva.

Esperem la comprensió i la solidaritat de tots els membres de l’entitat. Ara mes que mai hem de ser un club i preservar el nostre llegat. Estem segurs de que sobreviurem a aquets desastre mundial. Si be no res será igual, al menys intentarem que el cop sigui el menys traumàtic posible.

Gràcies a tots

Joan Manel Marches Rios